ליברמן במתקפה על נתניהו: "הוא לא מסוגל לטפל בנושא האיראני. זה גדול עליו"

    דוד לזר No Comments on ליברמן במתקפה על נתניהו: "הוא לא מסוגל לטפל בנושא האיראני. זה גדול עליו"
    14:26
    12.05.24
    הרב משה בן לולו No Comments on "טנקים דוהרים ברחובות ג'באליה": סקירת חזיתות הלחימה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הם עד לא מזמן רצו בבחירות בראשות רשימה משותפת, אבל היום הם יריבים שלא מהססים לתקוף אחד את השני בפומבי. ח"כ אביגדור ליברמן, היום באופוזיציה ושר החוץ לשעבר בממשלת נתניהו יוצא במתקפה חריפה נגד שותפו לשעבר.

    בראיון שמתפרסם היום (שישי) ב'ידיעות אחרונות' הוא תוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר כי "הוא מטיס אותנו לשום מקום. לא צריך ועדת חקירה, צריך להחליף את ראש הממשלה", לדבריו של ליברמן, "פשוט צוחקים עלינו כשמתחילים לדבר על איראן. לא צריך להקים ועדת חקירה, צריך להחליף את ראש הממשלה".

    את ההסכם הגרעיני שנחתם בין המעצמות לאיראן מגדיר ליברמן כ"דבר שהוא מעבר לכישלון. בשביל לטפל בנושא צריך להיות יצירתי. נחוש. לדעת לקבל החלטות קשות. אין לו כלום מכל הדברים האלה".

    על התנהלות נתניהו אמר כי  "הוא קמפיינר מעולה. הטוב ביותר שהיה כאן. יודע להבטיח דברים שהוא לא מתכוון לקיים. הוא מטיס אותנו לשום מקום".

    כמו"כ התייחס ליברמן בראיון ליחסים בין נתניהו לממשל האמריקאי ואמר כי  "כל הריב של נתניהו עם אובמה זו טעות אחת גדולה. אז יש חילוקי דעות, אבל לא צריך לשתף בהם את כל העולם. הרי בכך אתה רק מוכיח כמה אנחנו לבד".

    "ואם לא נתניהו, מי הכי טוב לנהל את המערכה מול ההסכם עם איראן?", נשאל ליברמן שענה במידי כי "בנושא האיראני אני הכי בקי והכי יודע איך להתמודד עם זה. יש לי תוכנית מפורטת מה צריך לעשות. אני לא מתכוון לדבר על זה בפומבי. הצגתי אותה בפורומים המתאימים".

    לדבריו,  נתניהו לא מוביל לשום מקום, וכראיה מסביר: "הרי הייתי שש שנים בפנים. אני יודע מה קורה שם. ניסיתי להילחם מבפנים, זה הגיע לשיא בצוק איתן כשאמרתי את עמדתי. אני לא מושלם. אבל עובדה שקיבלתי החלטה לא פשוטה ובבחירה בין עקרונות לבין כיסאות בחרתי להישאר בחוץ. יכול להיות שהייתי צריך לשבור את הכלים הרבה לפני זה".

    ליברמן לא מתחרט. "יש הרבה דברים שאני מצטער עליהם, אבל ההמלצה היא לא אחת מהם. הייתה הכרעה ברורה. ניהלנו מו"מ בכנות מלאה וגילינו שהכל מכור מראש". לגבי עתיד הקואליציה אמר כי הוא צופה שהבחירות יתקיימו בשליש הראשון של 2016.

    האם בכוונתם להכינס בקרוב לקואליציית נתניהו?: "כדי שניכנס לממשלה, נתניהו צריך לשנות מקצה לקצה את ההסכמים הקואליציוניים ואת קווי היסוד, שמציגים סדר עדיפויות שהוא אנטיתזה לכל מה שאני מאמין בו".

    לדבריו, "אני לא רואה את לפיד נכנס וממילא החרדים לא מסכימים. אני גם מתקשה לראות את שלי יחימוביץ' ומירי רגב עובדות ביחד, או את דני דנון ומיקי רוזנטל. זה לא יעבוד".



    0 תגובות